Metode activ-participative_Cvintetul

Creat de corina, Decembrie 06, 2006, 01:42:47 AM

« precedentul - următorul »

diana

Buna ziua.
Ceea ce cautati veti gasi aici: http://www.religieortodoxa.ro/forum/index.php?board=12.0
Intrati la fiecare "rubrica" separat si veti gasi materialele care va intereseaza: proiecte (planuri) de lectii, fise de lucru, de colorat, ghicitori crestine si planse cu sfinti.
Veti gasi si alte materiale care va vor fi utile..."navigati" pe site cand aveti timp.
Succes in munca cu copiii!

Marina79

#17
Multumesc pentru raspuns.

diana

#18
Metoda activ-participativa folosita in predarea lectiei Profetii Daniel si Ilie, este metoda cubului.

Sursa: prof. Reghina Tomai, Şcoala cu clasele I-VIII Lăpuş, jud. Maramures

diana

#19
Documentul postat aici contine proiectul didactic "Marea porunca a iubirii".

Proiectul prezentat este pentru clasa a III - a si propune o lecţie în modelul tradiţional; insa utilizeaza alaturi de metodele clasice şi metode de dezvoltare a spiritului critic. Metodele moderne folosite sunt Ganditi - Lucrati in perechi -Comunicati, organizatorul grafic al caracteristicilor.

Sursa: prof. Diana Nichita (Cornea), S08 "D. Cantemir" Oradea

diana

Ca dascăli ne punem întrebarea cum să desfăşurăm demersul nostru didactic pentru a ajunge la sufletul copilului, la pătrunderea adevărurilor de credinţă, la cunoaşterea lui Dumnezeu prin Hristos" Lumina lumii", la transpunerea în practică a acestor adevăruri prin relaţionare faţă de semeni.

Sursa: Prof. Pop Mariana, Grupul Şcolar Tg Lăpuş, Maramureş
         (didactic.ro)

diana

#21
Proiectul didactic Dreptul Iov_model de rabdare in suferinta si de incredere in Dumnezeu este pentru clasa a VIII - a.
Tema aceasta dezvolta spiritul critic al elevilor.
Ca metode activ-participative se aplica "Jurnalul cu dublă intrare", "Reţeaua personajului ... "

Sursa: Prof. Pop Mariana, Grupul Şcolar Tg Lăpuş, Maramureş
         (didactic.ro)



diana

#22
Materialul de fata a fost pregatit pentru evaluarea finala din cadrul unui curs de formare continua.

Sursa: prof. Nichita Diana Simona, Scoala Gimnaziala "Dimitrie Cantemir", Oradea.

diana

#23
Am pregatit si sustinut acest proiect de lectie pentru inspectia de mentorat, din data de 08.05.2012.
Este o lectie de consolidare de cunostinte.
Metodele interactive folosie au fost: cadranele, invatarea reciproca, lectura predictiva etc.

Am folosit fise de lucru la verificarea explicarii cererilor rugaciunii.

Sursa: prof. Nichita Diana Simona, Scoala Gimnaziala "Dimitrie Cantemir", Oradea.

diana

#24
Materialul contine imagini cu Biserica "Tatal nostru" din Ierusalim, auditii rugaciunea "Tatal nostru" si un test care are ca tematica Rugaciunea "Tatal nostru".

Daca nu puteti deschide documentele, aveti nevoie de programul winrar. Puteti sa-l descarcati gratuit de la adresa urmatoare:
http://ewandoo.com/download-winrar-2012-free/

Pentru a putea folosi materialul postat trebuie salvate toate cele trei parti arhivate.

Sursa: prof. Nichita Diana Simona, Scoala Gimnaziala "Dimitrie Cantemir", Oradea.

diana

#25
In completarea lectiei se poate realiza un pelerinaj virtual la Biserica "Tatal Nostru" din Ierusalim
http://www.p4panorama.com/panos/HOLYLAND/index.html  - in exterior, in interior

Pentru a beneficia de buna functionare a portalului nostru va recomandam oricare din urmatoarele versiuni de browsere, care pot fi luate gratuit de la adresele:
http://www.mozilla-europe.org/ro/firefox/
http://www.apple.com/safari/download/
http://www.google.com/chrome
http://www.opera.com/browser/

Pentru a putea viziona aceste pelerinaje virtuale, instalati (la alegere) unul din aceste browsere.
Gasiti si alte locuri de pelerinaj virtual aici: http://www.religieortodoxa.ro/forum/index.php?topic=324.0


diana

#26
PROGRAMUL DE FORMARE METODE INTERACTIVE DE PREDARE, ÎNVĂŢARE, EVALUARE
Acreditat prin O.M.E.C.T.S. Nr. 4306/01.06.2012
- SUPORT DE CURS -

Aceasta postare este utila pentru examenul de titularizare. In acest sens accesati si postarea Titularizare religie_didactica-metodica disciplinei_2013 la link-ul:
http://www.religieortodoxa.ro/forum/index.php?topic=156.75

Sursa: http://www.tr-ecariera.ro/documente/Curs_Metode_interactive_de_predarea_invatare_evaluare.pdf

diana

#27
Este o metoda promovata de sustinatorii predarii-invatarii în maniera gandirii critice şi poate fi utilizata la diverse discipline, inclusiv la religie.

Mozaicul urmareste invatarea prin colaborare la nivelul unui grup de elevi si predarea achizitiilor dobandite de catre fiecare membru al grupului ,,expert" unui alt grup de elevi.

Sursa: http://examentitularizare.blogspot.ro/2014/06

diana

#28
Hartile conceptuale (conceptual maps) sau hartile cognitive (cognitive maps) se definesc astfel ca fiind o imagine a modului de gandire, simtire si inţelegere ale elevului care le elaboreaza, la început simplist, apoi tot mai complete, devenind o procedura de lucru la diferite discipline (inclusiv la religie), dar si inter si transdisciplinar.

Ele se pot utiliza atat in predare- invatare, cat si in evaluare, la toate nivelurile si toate disciplinele (inclusiv la religie).

Sursa: http://examentitularizare.blogspot.ro/2014/06
          Prof. de religie: AMZA ANA, Scoala Gimnaziala ,,Nicolae  Balcescu" Dragasani

diana

Metoda vizeaza ,,stimularea si dezvoltarea capacitatilor elevilor de a comunica (prin intrebari si raspunsuri) ceea ce tocmai au învatat." (Oprea, 2006, 269).

Denumirea acestei metode provine de la asocierea initialelor cuvintelor Raspunde – Arunca – Interogheaza.

Poate fi utilizata in orice moment al activitatii didactice, in cadrul unei activitati frontale sau de grup.

Sursa: http://examentitularizare.blogspot.ro/2014/06

diana

Lectie mixta, se poate adapta si la predarea-invatarea celoralte Sfinte Taine, la clasa a V-a si a VI - a.
Se aplica metoda cubului si activitatea pe grupe.

Sursa: prof. Mariana Pop, Liceul Tehnologic,, Grigore  Moisil" Tg. Lapus

diana

#31
Metode activ-participative utilizate: jocul didactic "Recunoaste obiectul / imaginea", cvintetul.

Sursa: prof. Popa Maria, Scoala Gimnaziala ,,Lascar Catargiu", Craiova, jud. Dolj.