ORA DE RELIGIE_Valorificarea potentialului educativ al religiei_statele U.E.

Creat de diana, August 25, 2009, 12:07:06 PM

« precedentul - următorul »

diana

Noul proiect de lege aflat în aceste zile în dezbatere vizează eliminarea Religiei din trunchiul comun al disciplinelor. Care credeţi că ar fi consecinţele în plan educaţional al unei astfel de hotărâri?

Integrarea ţării noastre în structurile europene poate reprezenta un motiv pentru excluderea Religiei din învăţământul public, sub pretextul armonizării legislaţiei româneşti cu normele comunitare?

Tradiţia învăţământului românesc care s-a format în tinda Bisericii poate constitui un argument împotriva noului proiect de lege?

Iata cateva intrebari la care ar trebui sa raspundem ...

Sursa: Ziarul Lumina

corina

S-a lansat Campania publică de menţinere în şcoală a Religiei
http://www.stiri.lacasuriortodoxe.ro/religia-in-scoala.html

diana

Buna ziua stimati colegi!

Sunt pentru mentinerea religiei in scoli. Sa nu uitam ca tradiţia învăţământului românesc s-a format în tinda Bisericii si multe alte puncte comune se vor gasi intre evolutia vietii bisericesti si a invatamantului (ganditi-va la istoria literaturii romane vechi).

Din punctul meu de vedere, morala ar trebui sa defineasca orice persoana, indiferent de ce meserie va practica. Un copil care s-a format din punct de vedere moral, ca persoana adulta va aplica in societate - cand va avea ocazia - tot ceea ce-a invatat atat acasa, in familie, cat si la biserica, la scoala si in viata cotidiana.

diana

"Fără Religie în şcoală nu se redresează calitatea umană a românilor"

Materialul postat la aceasta sectiune este un interviu cu acad. prof. dr. Emilian Popescu.

,,Prima consecinţă în plan educaţional a eliminării Religiei cred că ar fi privarea de anumite cunoştinţe care fac parte din bunul comun al umanităţii." ,,O societate nu se poate îndrepta decât prin educaţia din familie, din şcoală şi din universitate. Dacă o şcoală privează pe om de anumite cunoştinţe şi experienţe, desigur că aceste consecinţe se vor reflecta în viaţa fiecăruia." ,,Socotesc că cea mai mare bogăţie pe care mi-au dat-o părinţii mei a fost credinţa creştină, pentru că am avut un dreptar în viaţă care m-a ferit de foarte multe primejdii prin care am trecut. Nu trebuie să privăm tineretul de această bogăţie care ne este oferită în şcoală."
                                                                                               
In concluzie, prezenţa Religiei constituie o continuare a tradiţiei şcolii româneşti.

Sursa: Ziarul Lumina

gheorghios100

În urmă cu câţiva ani (după revoluţia din dec. 98), religia şi-a câştigat locul binemeritat în trunchiul comun al programei şcolare, datorită jertfelor unor tineri. Niciodată nu m-am gândit că va veni timpul când cei de la guvernarea României vor pune la îndoială necesitatea prezenţei religiei în şcoala secolului XXI. Dacă e vorba de aerisirea planului de învăţământ atunci trebuie oare să renunţăm la formarea morală a şcolarului? Cine să-i vină în sprijin copilului de vârstă şcolară, dacă nu religia? De cine să-i fie frică copilului pentru faptele sale antisociale pe care le poate săvârşi datorită anturajului său nedorit?. De diriginte, de director, de profesori, de educatori, de mijloacele mass media, de ministrul învăţământului, ????
Cred că este o gravă eroare a elimina religia din trunchiul comun al disciplinelor planului de învăţământ, mai rău nici că se putea.
Stimată Doamnă ministru! Formarea morală a tinerilor începe din famile şi se continuă pe băncile şcolii prin exemplul personal al educatorilor, prin orele de dirigenţii, prin momente ale altor discipline, dar mai ales prin orele de religie care sunt predate în momentul de faţă de către oameni calificaţi. Aceştia nu improvizează, ştiu precis ce obiective educaţionale urmăresc.
Dacă state din Uniunea Europeană nu renunţă la predarea sistematică a religiei în şcoală, noi ne putem permite acest lux?

diana

,,Studiul Religiei corijează lipsa transmiterii valorilor religioase în unele familii"

Continuăm dezbaterea pentru sustinerea OREI DE RELIGIE in scoala, pentru a arăta importanţa predării Religiei în sistemul de învăţământ public şi liceal.
Subiectul a fost pus sub semnul întrebării de fiecare dată, în ultimii ani, cu ocazia dezbaterilor pe marginea reformării sistemului educaţional.

Materialul urmator prezinta un interviu cu prof. univ. dr. Radu Carp, prodecan al Facultăţii de Ştiinţe Politice, Universitatea Bucureşti.
Dansul este de părere, printre altele, că o ,,reală descentralizare trebuie să aibă în vedere resursele financiare care pot fi alocate la nivel local pentru buna funcţionare a procesului educaţional şi ar trebui să pornească de la regândirea în ansamblu a întregului cadru normativ care cuprinde dispoziţiile constituţionale şi legale deopotrivă".

Sursa: Ziarul Lumina