Metode activ-participative_Cvintetul

Creat de corina, Decembrie 06, 2006, 01:42:47 AM

« precedentul - următorul »

corina

Metodele activ-participative sunt din ce in ce mai des utilizate.
Cvintetul este una dintre aceste metode.

diana

#1
Multumim. Cred c-ar trebui sa completam si cu alte metode activ-participative. Prin folosirea lor lectia este interactiva, iar copiilor le place sa se implice in "joc", sa se simta utili!

diana

Metoda Turnirului intre echipe (TEAMS-GAMES-TOURNEMENT)

TGT reprezinta una dintre metodele activ-participative care poate fi aplicata cu succes mai ales la RECAPITULAREA CUNOSTINTELOR. Aceasta metoda implica absolut toţi elevii clasei prin natura regulilor jocului. De asemenea dezvolta spiritul de competiţie şi este o metod de evaluare extrem de apreciata de catre elevi. O data ce elevii au participat la un ,,turnir" şi au învaţat regulile jocului, urmatorul ,,turnir" se va desfaşura de la sine, aproape fara intervenţia profesorului.

diana

Exemplific aplicarea unor metode activ participative, prin proiectul de lectie intocmit pentru clasa a VI -a la lectia cu tema: "Sfintii Imparati Constantin si Elena. Edictul de la Milan din 313".

In predarea temei am folosit metodele clasice, dar predomina cele activ-participative: Phillips 6-6, Organizatorul grafic cronologic, Organizatorul   grafic   al   caracteristicilor, Cadranele.

Daca ati aplicat si alte metode la unele teme, ne-am bucura si am aprecia daca ni le veti impartasi.

Sursa: prof. Cornea Diana, Scoala 08 "Dimitrie Cantemir", Oradea
           Sursa: prof. Popa Maria, Scoala Gimnaziala ,,Lascar Catargiu", Craiova, jud. Dolj.

corina

#4
BRAINSTORMING

In limba engleza brain=inteligenta, creier, storm=furtuna, asalt.
Aceasta tehnica este folosita pentru a stimula si fructifica imaginatia si creativitatea, pentru a reactiva memoria de scurta si medie durata.
Fiecare elev va reflecta asupra unei probleme date si va nota concluziile la care a ajuns. Profesorul poate cere un numar minim/maxim de idei, chiar si o clasificare(ierarhizare) a acestora.
In perechi, elevii vor analiza raspunsurile individuale; vor retine raspunsul unuia dintre ei sau vor formula un raspuns comun.

Aceasta metoda poate fi folosita  la orice tip de lectie, in orice moment. Profesorul va fi acela care va valorifica metoda prin intrebarea/sarcina de lucru pe care o da elevilor si care va trebui sa fie de interes pentru lectie.

Elevii vor fi incurajati sa isi construiasca propriile cunostinte pe baza celor auzite de la colegi; toate ideile formulate sunt considerate "cunostinte"; nici o sugestie nu va fi criticata (in cazul in care apar greseli ele vor fi demonstrate pe parcurs si vor fi corectate; elevii care au facut greselile respective vin de cele mai multe ori cu "corectura"). Ideea finala va fi rodul muncii intregului colectiv.

corina

#5
SPARGEREA GHETII

Pentru inceperea lectiei, mai ales la clasele I-IV, se pot folosi imagini, lecturi sau povestiri.
La adresa http://www.crestinortodox.ro/povestiri_audio.html se gasesc numeroase surse pentru introducerea elevilor in  atmosfera lectiei ce va fi predata.

corina

#6
CIORCHINELE este o metoda de brainstorming neliniara, care poate fi utilizata pentru a stimula gandirea inainte de a studia un anumit subiect dar si pentru a rezuma ceea ce s-a studiat, pentru a construi asociatii noi ori pentru a da noi sensuri unor notiuni insusite; realizam astfel noi conexiuni intre idei, descoperim noi sensuri, semnificatii, conotatii pentru ca este stimulata gandirea creativa si de tip divergent. Activitatea poate fi realizata in grup sau individual.

Pe tabla sau pe o pagina se noteaza central un cuvant sau o sintagma nucleu; intr-un timp dat, elevul/elevii trebuie sa scrie cuvinte sau sintagme legate de tema respectiva, pe care le uneste/unesc prin linii de cuvantul/sintagma nucleu.
Dupa rezolvarea sarcinii de lucru elevii vor putea folosi notiunile si legaturile create despre conceptul propus.

Metoda poate fi folosita cu succes si pe parcursul predarii, dar mai cu seama la sfarsitul lectiei sau la evaluarea unei unitati de invatare. Participarea intregii clase la realizarea "ciorchinelui" poate fi o provocare care ii determina pe elevi sa descopere noi conexiuni legate de cuvantul/sintagma propus/propusa.

diana

#7
Metoda poate fi folosita cu succes la clasele a III - a si a IV - a din ciclul primar, precum si la clasele de gimnaziu si de liceu. Atunci cand alegem s-o folosim, trebuie sa tinem cont si de tema predata, verificata sau recapitulata. Daca a aplicat vreun coleg aceasta metoda ne-am bucura sa ne impartaseasca din experienta sa.

Sursa: didactic.ro, inv. Gheorghita Grigore, Sc. 08 "Gheorghe Magheru", Caracal, jud. Olt.

diana

#8
Lectia este pentru clasa a III - a.  Evaluarea unităţii de învăţare a fot realizata prin folosirea metodelor activ participative. Ca metode si procedee au fost folosite (la alegerea elevilor) : Stiu-vreau să ştiu-învăţ, Ciorchinele, Cvintetul, Desenul specific, Turul galeriei si altele.

Propunator: prof. drd. SCRIDON CORINA-MARIA
ŞCOALA GENERALĂ  NR. 1, BISTRIŢA, JUD. BISTRIŢA-NĂSĂUD

diana

#9
Fisa este o aplicatie concreta la Sfintii Apostoli, pentru clasele VII_VIII.

Sursa: prof. Nastafa Borodi, SC. Calinesti, Localitatea: Calinesti, Maramures
religie greco-catolica

diana

#10
Lectia este pentru clasa a II -a. Demersul didactic al proiectului de fata a fot realizat prin folosirea metodelor activ participative. Ca metode si procedee s-a folosit: metoda predicţiilor, G.L.C.(gândiţi, lucraţi, comunicaţi), eseu de 5 minute, acrostihul.

Propunator: prof. Chirica Mihaela, Şcoala ,,Alecu Russo", Bacău.

diana

#11
Evaluarea si sistematizarea se realizeaza pentru unitatea de invatare "Iisus Hristos- Învăţător şi Mântuitor". Cuprinde lectiile Vindecarea slăbănogului din Capernaum, a orbului din naştere, a Învierii lui Lazăr, Pilda fiului risipitor şi a talanţilor.

Evaluarea unităţii de învăţare a fot realizata prin folosirea metodelor activ participative: inteligenţele multiple, lucrul în echipe, ciorchinele, brainstorming, cvintetul.

Propunator: prof. Chirica Mihaela, Şcoala ,,Alecu Russo", Bacău.

diana

#12
Lectia este pentru clasa a IV -a. Demersul didactic al proiectului de fata a fot realizat prin folosirea metodelor activ participative. Ca metode si procedee s-a folosit: studiul de caz,  cadranele, explozia solară.

Propunator: prof. Chirica Mihaela, Şcoala ,,Alecu Russo", Bacău.

diana

#13
Lectia este pentru clasa a IV - a.  Prognoza lectiei a fot realizata prin folosirea metodelor activ participative. Ca metode si procedee au fost folosite Imaginea ghidată de un tablou,Teoria pălăriilor gânditoare, Cubul, Bulgărele de zăpadă.

Propunator: prof. Catalin Craciun, Scoala de Arta si Meserii ,, George Valsan'', Amara, Ialomita .


diana

#14
Tema este de actualitate, iar metodele folosite sunt activ participative.

Propunator: prof. Catalin Craciun, Scoala de Arta si Meserii ,, George Valsan'', Amara, Ialomita .



Marina79

#15
Buna ziua. Sunt noua pe acest site si as dori sa va felicit pe munca pe care o depuneti. As avea o rugaminte daca puteti sa ma ajutati. Locuim in New York si mergem la o biserica romaneasca de aici unde sunte destui copii, si m-am gandit ca ar fi bine sa infiintam o scoala duminicala in cadrul careia sa-i ajutam pe cei mici sa inteleaga si sa iubeasca invatatura lui Hristos. Neavand pregatirea necesara, indraznesc sa apelez la cei cu experienta in domeniu. As avea nevoie de un plan de lectie si ce anume materiale as putea folosi pentru ca cei mici sa inteleaga si sa-si doreasca sa participa la ora. Varsta copiilor este inte 3- 16 ani, vom avea grupe diferite in functie de varsta.